Szkoły

Strategia postępowania ze szkołami w czasie pandemii COVID-19 w uproszczeniu zależy od wieku uczniów i presji wirusa w danym obszarze.

Rozumiemy panikę nauczycieli i rodziców, tym bardziej że trzymanie szkół otwartych w czasie pandemii spowoduje zapewne poważną utratę zdrowia pewnej liczby dzieci i przyczyni się do śmierci niektórych nauczyciel, co można ekstrapolować z dotychczasowych obserwacji. Niestety, poza tym że wirus będzie krążył w szkołach i zakażań uczniów i nauczycieli, to jeszcze oni będą roznosić patogen dalej, tym bardziej przyczyniając się do rozwoju pandemii. Ważne jest jednak jakie będę te liczby oraz jakie straty wyrządzi dzieciom utrudniona edukacja. Warto przypomnieć, że w wyniku wypadków w polskich szkołach ginie rocznie średnio około 50 dzieci (i jeden nauczyciel) a ponad 300 kolejnych doznaje ciężkich obrażeń (Wypadki CIOP). Czy z tego powodu zamyka się szkoły? Z drugiej strony to właśnie zamknięcie szkół jako część większego lockdownu wydaje się być najbardziej skutecznym narzędziem do tłamszenia pandemii (Skuteczność strategii mitygacji COVID-19).

http://interdisciplinary-research.eu/rola-interakcji-w-edukacji-tradycyjnej-fizyczna-zdalnej-czy-hybrydowej-w-nadchodzacym-roku-szkolnym-2020-2021

Powyższa analiza powstała wraz z artykułem „Keep your friends close: Jak interakcje między uczniami pomagają w przyswajaniu języka obcego przed i w dobie pandemii?” do planowanego numeru 3/2020 – Interakcja w procesie nauki języka obcego wspólnie z Michałem B Paradowskim i Karoliną Czopek.